
Kennisdeling
Hoe zorg je voor een heldere boodschap naar je klant/donateur?
maandag 13 november
Als organisaties zijn u vaak heel enthousiast over wat u doet en wat u levert. Logisch, want vaak zit er een hele mooie missie achter de organisatie. Het gevaar is dat u dit ook als uitgangspunt neemt voor uw uitingen. U praat dan over uzelf in plaats van over de persoon die u wilt bereiken. Wat adviseer ik u om te doen?
- Neem in uw uitingen de klant (of donateur) als uitgangspunt. Waarom koopt/steunt deze persoon u? Wat wil hij/zij bereiken? Wat zijn de uitdagingen/problemen waar deze persoon tegenaan loopt?
- Positioneer daarna uw eigen bedrijf. Maar wel vanuit de klant gedacht. Welke waarde voegt u toe? Hoe maakt u het leveren beter? Wat is het resultaat
Persoonlijk vind ik het framework in de onderstaande video krachtig.
Bonustip: tel hoe vaak er “wij” en “we” op de website staat. Probeer dat te veranderen naar het perspectief van de klant.
Geschreven voor Gert-Jan Verweij (We do it Marketing).