Waarom is ‘Kom over en help’ deelnemer van de Vriendenclub?
Sinds 2021 is ‘Kom over en help’ deelnemer van de Vriendenclub van de RO (voorheen Businessclub). Samen met lokale partnerorganisaties helpen zij naasten die in armoede leven om zich te ontwikkelen en een waardig bestaan te leiden. In deze gebroken wereld weten we ons vanuit de Bijbel geroepen om te dienen.
De drijfveer achter de organisatie komt vanuit Handelingen 16:9-10. Daarin krijgt Paulus een droom over de Macedonische man, die hem dringend vraagt: “Kom over naar Macedonië en help ons!”
Waarom adverteren zij via de RO
“Kom over en help vindt het belangrijk om zichtbaar te zijn. Het is een mooie mogelijkheid om te werken aan naamsbekendheid. Het vergroot de achterban en het is een mooie manier om de nood in Oost-Europa kenbaar en zichtbaar te maken”, zo vertelt Laurens Sok, beleidsmedewerker communicatie en fondsenwerving.\
“Met de juiste communicatiemix bereiken we een afwisselend en breed publiek. Dit doen we om onze kernboodschap en thema’s voor het voetlicht te brengen op verschillende manieren. Bij de RO is de combinatie van advertenties, banners en commercials erg waardevol.”
Daarom maakt Kom over en help jaarlijks gebruik van het budget dat zij ontvangen vanuit de Vriendenclub. Wanneer Laurens met een vraag komt, werkt de VCRO een voorstel uit en kan de reclame vervolgens worden ingepland. “Dit proces werkt voor mij prettig, omdat ik snel op de hoogte ben van de mogelijkheden.”
Dit jaar wordt er extra nadruk gelegd op het 50-jarig jubileum van Kom over en help . Voor meer informatie hierover kunt u terecht op de website van Kom over en help.
Wat zijn jullie verwachtingen van een campagne en worden die waargemaakt?
“We zien vooral de waarde van zichtbaarheid. Dit in combinatie met onze eigen middelen en online campagnes. Het adverteren bij de RO vergroot die kans en draagt bij om meer mensen op te roepen om de naaste in kwetsbare omstandigheden te steunen.”
Zou je anderen aanbevelen om met de RO samen te werken en waarom?
“Zeker, ik denk dat de combinatie van beeld en geluid erg goed is. Dat is écht een meerwaarde die de RO kan bieden voor andere organisaties.”
Wilt u Kom over en help steunen of hun reclame betalen? Ga dan naar hun website.